Matrix kod teknolojisinden QR Code iki boyutlu bir barkod teknolojisidir. Bir Japon firması olan Denso-Wave tarafından geliştirildi.İlk defa 1994 yılında duyurulan QR Code iki boyutlu (2D) barkodların en popüler olanı.QR 'quick response' kelimelerinin baş harflerinden geliyor.'Hızlı yanıt' olarak türkçeye çevirmek mümkün. Qr Code'u geliştirilken öncelikle tarayıcılar tarafından kolay okunabilir olması amaçlanmakta.
Tarayıcıların kodu çözmesi bir kaç saniyeden fazla sürmüyor.Her türlü üründe kullanıldığı gibi özellikle basılı yayınlardada sıkça kullanımına rastlamak mümkün.Mesela dergiler okuyucularına internet içeriklerine ulaşmasını Qr Code olarak verdikleri Url'ler veya şifrelerle sağlıyor.Bunun yanısıra kartvizitlerden, müzelere çok değişik kullanım alanınlarına rastlamak mümkün.
'Japon standart kodu JIS X 0510' ve 'ISO kodu ISO/IEC18004' olmak üzere 2 standarda sahip olan QR kodu yapısının:
Nümerik en fazla 7.089 karakter Alfanümerik en fazla 4.296 karakter İkilik sistem (8 Bit) olarak en fazla 2.953 Byte Kanji/Kana olarak en fazla 1.817 karakter kapasitesi vardır.
Önceden oluşturulmuş QR kodları sonrasında onu okuyabilen okuyucular veya cihazlar aracılığı ile bir (interaktif) yazıya ya da linke dönüştürülecektir.
Kendi QR kodlarınızı oluşturarak her şeyi daha interaktif hale getirebilirsiniz. Kart vizitinize koyarak ürünlerinizi ve servislerinizi tanıtabileceğiniz gibi CD ve kitaplarınızı sınıflandırmada kullanabilir, dergi, gazete, afiş, broşür gibi fiziksel ilanların üzerinde gittikçe daha fazla yer alan mobil barkodları internet ortamında takip etmek ve paylaşmak için gelişmiş hizmetler sunan interaktif bir servistir. Bu sayede birçok görsel ilan ile doğrudan bilgiye ve eğlenceye erişebilir, sevdiklerinizi saklayabilir ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.
QR Kodu amacınıza yönelik kullanın
QR Kod kampanya yapımında en önemli adım. QR Kodunuzu amacınızı hakkında düşünmeniz olmalıdır. Kampanyanızın amacı hakkında net, hedeflere ulaşıp ulaşılmadığını düşünüp ona göre kodu yerleştirmek önemlidir. Bu bir e-posta adresi, bir video, tek bir ürün tanıtımı ya da sosyla medya hesaplarına yönlendirme olabilir. Kampanyanızı, amacına uygun bir şekilde planladıktan sonra müşterinizi davet edin ve QR kodu kullanmaları hakkında bilgilendirin.
0 yorum:
Yorum Gönder