0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
I
T
B
L
O
G
1
0
1
0
1
0
1
0
1

0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

0
101
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

w
w
w
e
r
m
a
n
-
u
r
e
l
c
o
m
0
1

I
T
B
L
O
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

0
1
0
1
O
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
1
1
O
1
0
1
0
1
0
1
0
1
1
0

0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1

1
0
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
0
1
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Reklam

IT BloG İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

DKY2



Amazon, kasa ve kasiyer olmayan market konseptini hayata geçirdi. Amazon Go adını taşıyan market, şirketin merkezinin de bulunduğu ABD’nin Seattle şehrinde açıldı. 167 metrekarelik bir alanı kaplayan markette müşteriler diledikleri ürünleri aldıktan sonra herhangi bir ödeme yapmadan marketten çıkabiliyor. Aldıklarının ücreti daha sonrasında Amazon hesaplarına yansıtılıyor.
Müşteriler mağazaya Go uygulamasını taratarak girebiliyor. Mağazaya girildiğinde sensörler ve bilgisayar görüşü teknolojisiyle müşterilerin hangi ürünleri aldıkları takip ediliyor. Müşteriler standart alışverişlerini sürdürürken, mağazadaki sensörler hangi ürünlerin sepete eklendiğini tespit ediyor. Müşteriler mağazadan çıkış yaptığında da bu ürünlerin ücreti, Amazon hesaplarına yansıtılıyor.Sistemin müşterilere faydaları oldukça bariz. Kasa sırası olmaması ya da self-servis kasalarla uğraşmamak, market alışverişini önemli ölçüde hızlandıracaktır. Müşterilerin mağaza içindeki hareketlerini de izleyen Amazon, bu sayede müşterilerinin almayı isteyebileceği potansiyel ürünleri de tespit ediyor. Amazon.com üzerinden de müşteri verilerine ulaşan şirket, böylelikle müşterilerine çok daha uzun bir “önerilen ürün” listesi sunabiliyor.

Kaynak Haber İçeriği:teknoblog.com


 

0 yorum:

Yorum Gönder

    IT BLoG



    IT BloG